2013-10-08

Devastating defeat for the Vampire counts...

Spelade en omgång WHFB mot min kompis Filip och det gick
katastrofalt dåligt.

Vi enades om att spela med styrkor värda 1710-1800 poäng.
Min laguppställning blev enligt nedanstående:

1 nekromantiker - level 2 (100 p)
1 Vampyrgreve
Level 2, Great weapon, Magic= The lore of Vampires (108 p)

Core units:
40 zombies, standard bearer, musician (130 p)
40 skeletons (220 p)
30 Ghouls (300 p)
5 Dire wolves (40 p)
5 Dire wolves (40 p)

Special units:
1 corpse cart (105 p)
2 Batswarms (70 p)
2 Batswarms (70 p)
1 set of Spirithosts (45 p)
6 Hexwraiths (180 p)

Rare units
6 Cairn wraiths (300 p)

Anledningen till mitt nederlag beror på dessa faktorer:
1. Dålig regelkunskap
2. Dåliga kunskaper om min motståndare
3. Dålig kunskap om hur jag kan utnyttja mina egna styrkor till fullo

Själva spelet mot Filip och hans Woodelves och Three-men kan samman-
fattas så här. Jag mötte hans starkaste magiska styrkor först istället för att
undvika dom och jag var även alltför långsam och detta ledde till att
hans bågskyttar malde ner mitt försvar.

Om jag vetat vilken motståndare jag skulle möta så hade jag istället:
1.Satsat på mindre antal fotsoldater och starkare magier samt högre
level på min vampyrlord och nekromantiker.
2. ryckt fram endast mot bågskyttar och dragit mig tillbaka med mina
svagare styrkor och sedan omgrupperat för att gemensamt möta de
starkare motståndarna.

3. Inte oroat mig så mycket för min motståndares
flygande örn (som visade vara ganska svag och aldrig anföll mina styrkor
under hela slaget).

Oavsett om jag fick ordentligt med stryk på spelbordet så använde jag
mina spöken och bat-swarms rätt denna gång och trots nederlaget
så slog jag ut 3 av min motståndares starkare Threemen. :)
Det var roligt att spela och jag ser fram emot fler spel framöver.


I played a game of WHFB but I lost big time...

We agreed on playing with a setup of 1710-1800 points.
My force looked like this:

1 necromantic priest - level 2 (100 p)
1 Vampire count named: Graf von Dunkelstein
Level 2, Great weapon, Magic= The lore of Vampires (108 p)

Core units:
40 zombies, standard bearer, musician (130 p)
40 skeletons (220 p)
30 Ghouls (300 p)
5 Dire wolves (40 p)
5 Dire wolves (40 p)

Special units:
1 corpse cart (105 p)
2 Batswarms (70 p)
2 Batswarms (70 p)
1 set of Spirithosts (45 p)
6 Hexwraiths (180 p)

Rare units
6 Cairn wraiths (300 p)

The main reason to my devastating defeat was based on these factors:

1. Bad knowledge in the rules of the game
2. No knowledge about my enemy
3. No knowledge about how to optimize the strength of my force.

The summary of the game and playing against woodelves and
threemen: I made the wrong decision to battle first against his strongest
magical-troops instead of avoiding them and when I started my
attack I was to slow when advancing.

If I had a more detailed information about my enemy I would played
like this:
1. I would have bought fewer troops and more magic to my vampire count
and necromancer.
2. I would have attacked the archers first and advanced fast against these troops
and the regroup to meet the remaining stronger enemies.
3. Not worried so much about the flying eagle because he was not so strong and
during the battle he never attacked me.

Eventhough I lost big time I learnt to play right with my batswarms and spirithosts.
I even managed to wipe out 3 of my opponents more deadly threemen. :)
It was fun to play and I am looking forward to a new rematch in the near future.













3 kommentarer:

  1. Atleast you got some nice pictures out of it.

    SvaraRadera
  2. Great looking pictures and armies, I do like the bats!

    SvaraRadera
  3. Thankyou for the compliments. The bases of the batswarms will soon be upgraded.

    SvaraRadera